Parteneri de cursă lungă

La drum lung, ai nevoie de parteneri de cursă lungă, antrenați și puternici, pe care să te poți baza. Decathlon este un astfel de partener pentru Magic. În săptămâna 11-18 octombrie, 300 de angajați Decathlon au alergat pentru bursele educaționale MagicEDU, la maratonul Run Romania Virtual Run Week, ediția virtuală a 2020 Raiffeisen Bank Romania Bucharest MARATHON. În plus, 90 dintre cei 300 au făcut și campanii de fundraising, prin care au strâns fonduri suplimentare pentru bursele micuților noștri curajoși, burse care-i ajută să treacă învingători linia de finish a unor altfel de maratoane, cele mai teribile din câte există.

Bogdan Dorobanț, lider responsabilitate socială Decathlon.

“Mi s-a părut impresionant. Fiind o companie sportivă, mă așteptam că vor răspunde destui dintre angajații noștri, la această strigare. Mă gândeam la vreo 100 că se vor înscrie. Dar 300 nici măcar nu am visat. Am avut magazine în care s-au înscris toți angajații. Iar după ce terminau programul, la 9 seara, ieșeau să alerge pentru maraton. Suntem foarte mândri de ei. E emoționant când vezi așa o solidaritate. Nu i-a obligat nimeni. Așa au simțit. Iar faptul că 90 dintre ei s-au implicat încă și mai mult și au făcut, fiecare, pagini de Galantom, pentru a coopta și bula lor de prieteni în strângerea de fonduri pentru MagicEDU, este extraordinar și spune foarte multe despre dorința oamenilor de a ajuta. Pentru proiectul Decathlon, de a contribui prin sport la educația copiilor, este foarte important – că reușim, deopotrivă, să punem umărul și la cauze sociale și, astfel, facem și mai mult bine. Totul se leagă foarte frumos. Cele două axe se potrivesc perfect”, spune Bogdan Dorobanț, lider responsabilitate socială Decathlon.

În urma unui sondaj, 63% dintre români au declarat că NU fac sport. Marcați de acest procent îngrijorător, cei de la Decathlon România au elaborat un proiect care să contribuie masiv la educația copiilor prin sport, accesul tuturor la sport, integrarea socială prin sport a persoanelor cu deficiențe și dizabilități și sănătate și recuperare prin sport.

Astfel, în următorii cinci ani, Decathlon România își propune să renoveze terenuri de sport în școli, să doteze școli cu articole sportive, să organizeze evenimente sportive pentru copiii din mediile defavorizate, să sponsorizeze asociațiile care se ocupă de integrarea socială prin sport a persoanelor cu deficiențe (sindrom Down, autism, nevăzători, deficiențe motorii etc), să utileze cabinetele medicale de recuperare a celor suferinzi de diferite dizabilități și să ofere biciclete locuitorilor din satele izolate.

”Ne dorim să îndemnăm oamenii să facă mișcare, să-i motivăm și să le înlesnim accesul la sport. Iar pe cei care nu conștientizează cât de importantă e mișcarea pentru sănătatea lor sau care pur și simplu sunt greu de urnit din obișnuințele lor – nu au niciodată timp, se simt prea obosiți, li se pare tardiv să se apuce de sport după o viață de sedentarism – îi motivăm cu un ”beneficiu extern”: dacă nu vrei să alergi pentru tine, să te ajuți pe tine, fă-o pentru o cauză, fă-o ca să-i ajuți pe alții. Iar asta văd că funcționează de minune, semn că mulți au nevoie să dea un sens mai înalt – și efortului lor, și existenței lor cu totul – dincolo de beneficiile personale”

Absolut toți banii strânși vor merge către bursele educaționale MagicEDU, din 2021 – 500 de lei, lunar, pentru 100 de copii cu afecțiuni oncologice.

În plus, Dechatlon vor fi partenerii noștri și la Caravana din Decembrie, când vor dona echipament sportiv și haine pentru copiii cu afecțiuni grave și situație materială dificilă, pentru a le folosi la școală, la orele de sport.